Ahad, 20 Januari 2008

Jangan pilih bulu!


Assalamualaikum..

Mukadimah panjang-panjang kang boring pulok nok baca.

Aku ni pon bukan pandai sangat bab2 politik ni.. Setakat sembang kedai kopi bleh arr.

Yang penting, kita kena tau jgk keadaan semasa sekeliling kita. Jangan duk jadi pok turut jee.. ikuuuttt orang nok eret idung.. Faham dok agi mende maksud aku ni? kalo tak faham, meh gi lepak kedai kopi.. kita bukak meja bersidang.. apa citer orang kampung kita skrg..

Hok aku rasa sedihnya.. harini orang duk main politik ni, jangan kata peringkat Negeri.. Tok2 wakil.. peringkat kampung ponnnn pandai gok main pilih bulu... nok subsidi baja pon kena ada kabel gokk baru bleh... padahal hok tukang bagi tu.. anok wanok keliling rumoh jee.. tapi gok disebabkan demo UMNO org lain PAS dokleh slalu.. walaupon sepatutnya dok perlu mengemis mcm mintak sedekah.. baaaru bulehh... tu pon hok sisa2 orang dohh... PATUT GITU?

padahal bukan duit poket dia bagi.. memang hok rakyat doh.. bila kata rakyat.. dok kira la mu PAS ke UMNO.. kalu patut buleh.. layak.. buleh belaka.. kang sedap siket tengok... sama2 kapong ni... aku bukan deki.. pasal aku takdok kebun pon nak beleber bab baja subsidi ni.. tapi sian sgt tgk org kapong...

nok citer panjangpon.. semua tau doh.. tapi peliknya macam ada mata buta.. ada mulut bisu.. ada idung kene erettt rate rawe ikut org bawak.. cuba gok buka otak sikit..

ni baru pasal baja.. doh, macam rumah subsidi, wang ehsan, duit bantuan masyarakat.. Guane kire..?? tiap2 tahun duk dengar ada je citer dok molek.. hok kesiannya.. orang2 sesak laaa... nok gatung ke sape.. nok ngadu ke Tok Wakil..?? heh!!

Tiada ulasan: